10 січня 2018 року у навчальному закладі відбулося засідання педагогічної ради на тему "ЗНО: досвід, проблеми та шляхи їх реалізації".
Заступник директора з навчально-виховної роботи Магрело Марія Миколаївна у своїй доповіді «Моніторинг якості навчальних досягнень та результати педагогічної роботи як основа формування освітньої компетентності та результати участі випускників школи у ЗНО» зазначила, що у 2016-2017 навчальному році зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання, здобутих на основі повної загальної середньої освіти, проводилося із 12-ти навчальних предметів: української мови та літератури, історії України, математики, біології, хімії, фізики, географії, російської мови, англійської мови, французької мови, іспанської мови, німецької мови. Випускники школи-комплексу взяли участь у ЗНО із 8 предметів: української мови та літератури, історії України, математики, біології, хімії, фізики, географії, англійської мови. Результати за шкалою від 100 до 200 балів та від 1 до 12 розміщені на сайті УЦОЯО. Інформаційним освітнім ресурсом «Освіта.ua» складено рейтинг загальноосвітніх шкіл Рівненської області за підсумками ЗНО 2017 з використанням офіційного звіту за результатами ЗНО 2017 року оприлюдненого Українським центром оцінювання якості освіти.
У Рівненській області 335 ЗНЗ І-ІІІ ступенів. Рейтинговий бал розрахований на підставі середнього значення балів зовнішнього незалежного оцінювання, отриманих учасниками тестування з усіх предметів ЗНО. Наш навчальний заклад має 78 місце серед шкіл області, а на п’ятому місці—у районі.
№
|
ЗНЗ
|
місце
|
Рейтинговий бал
|
1
|
Костопільський НВК «ЗОШ І ст.- гімназія ім.Т.Г.Шевченка»
|
14
|
132,8
|
2
|
Костопільська ЗОШ №3
|
27
|
123,8
|
3
|
Костопільська ЗОШ №4
|
54
|
113,9
|
4
|
Костопільська ЗОШ №5
|
61
|
112,9
|
5
|
Костопільська ЗОШК №6
|
78
|
108,9
|
6
|
Великолюбаська ЗОШ
|
81
|
107,8
|
7
|
Маломидська ЗОШ
|
83
|
107,7
|
8
|
Дюксинська ЗОШ
|
118
|
101,7
|
9
|
Малостидинська ЗОШ
|
134
|
99,1
|
10
|
Головинська ЗОШ
|
163
|
93
|
11
|
Берестовецька ЗОШ
|
167
|
92,2
|
12
|
Костопільська ЗОШ №2
|
173
|
91,4
|
13
|
Мирненська ЗОШ
|
177
|
90,8
|
14
|
Яполотьська ЗОШ
|
178
|
90,6
|
15
|
Постійненська ЗОШ
|
189
|
89,1
|
16
|
Злазненська ЗОШ
|
221
|
84,2
|
17
|
Золотолинська ЗОШ
|
222
|
84,1
|
18
|
Деражненська ЗОШ
|
227
|
83,9
|
19
|
Великомидська ЗОШ
|
237
|
82,3
|
20
|
Пісківська ЗОШ
|
239
|
82
|
21
|
Гутянська ЗОШ
|
268
|
76,2
|
22
|
Мащанська ЗОШ
|
296
|
68,1
|
23
|
Звіздівська ЗОШ
|
311
|
63,1
|
Такий результат маємо через недостатню проведену роботу по вибору предметів з боку класних керівників та вчителів-предметників. Деякі випускники вибрали предмети, з яких у них початковий рівень навченості, а саме: математика, фізика, біологія, англійська мова, не знаючи про те, що початковий рівень знань не дає можливості вступити до навчальних закладів III-IV рівнів акредитації. Навіть один випускник, який вивчав із 1 по 11-ий клас французьку мову, здавав ЗНО із англійської мови.
Порівнюючи результати річного оцінювання із результатами ЗНО слід зазначити, що кращі результати учні показали з української мови при здачі ЗНО. З математики та біології в основному вони підтвердили свої річні оцінки. Дещо гірші результати ЗНО у порівнянні з річними оцінками з географії. Найгірші результати у порівнянні з річним оцінюванням показали учні з історії України, а також знизили результати при здачі ЗНО у порівнянні з річним оцінюванням з хімії, фізики, англійської мови.
Учителі української мови та літератури Ляшук Ольга Миколаївна та Тиндикевич Ірина Володимирівна у свої виступах «Формування в учнів умінь і навичок роботи з тестовими завданнями на уроках української мови та літератури» розповіли, що підготовку до ЗНО вони починають з опрацювання сертифікаційних робіт минулого року. Аналізуючи завдання, учні пояснюють не лише правильний варіант, але й неправильні, повторюють правила, які використані у завданні. На кожному уроці старшокласники працюють із тестовими завданнями, а також пропонується учням робота з тестами, які розміщені на сайтах УЦОЯО, ЛРЦОЯО.
Учителі математики Тацій Тамара Сергіївна та Морикінь Вікторія Віталіївна у виступі «Формування в учнів умінь і навичок роботи з тестовими завданнями на уроках математики» зазначили, що із форматами тестових завдань вони знайомлять учнів з 5 класу (самостійні, контрольні роботи, експрес-оцінювання). Вони також на кожному уроці пропонують учням тестові завдання, використовуючи диференційований підхід.
Учитель англійської мови Степанова Олена Євгеніївна у виступі «Управління самоосвітньою діяльністю учнів у контексті підготовки до ЗНО» зазначила, що рівень самостійної роботи учнів характеризується тим, що все більше число компонентів навчальної діяльності передається для самостійного здійснення учневі завдань: передавати школярам для самостійного виконання самооцінку, самоконтроль, потім—визначати способи і завдання навчальної роботи. У міру надбання таких навчальних прийомів учень стає все більш придатним до виконання тестових завдань самостійно.
Практичний психолог закладу Долинська Олена Сергіївна, провівши анкетування учнів 11-их класів, проаналізувала психологічну готовність їх до ЗНО. За результатами проведених досліджень виявлено, що 50% випускників 11-А класу і 40% 11-Б класу мають схильність до обраної професії, у 10% випускників схильність не виражена. Більше 38% випускників не визначилися із закладами, куди збираються вступати. Близько 20% не розмовляє з батьками про те, що збираються робити після закінчення школи. Згідно із дослідженням випускникам заважає успішно скласти ЗНО: хвилювання—51% (11-А клас), 58% (11-Б клас); неуважність—56% (11-А клас), 63% (11-Б клас); недостатність часу—35 % (11-А клас), 36% (11-Б клас); низький рівень знань—48 % (11-А клас), 50% (11-Б клас). Лише 11% випускників мають стресостійкість нижче середнього рівня. Семеро випускників, що становить 17% не вважають себе життєвокомпетентними, 34 випускники (83%) вважають себе життєвокомпетентними.
Класні керівники 11-их класів у доповіді «Роль класного керівника у профорієнтаційній роботі навчального закладу» зазначили, що за роки навчання в школі учні знайомилися з окремими професіями на годинах спілкування, уроках, у колі сім’ї, знайомих, друзів. Для розширення можливостей працевлаштування молоді випускники брали участь у заході, який проводить державна служба зайнятості «Ярмарок професій». Окрім цього, для того щоб поглибити знання учнів про професії, вони проводять екскурсії на підприємства, анкетування, різі тести, зустрічі з колишніми випускниками.
Проект рішення педради:
1.Заступникам директора з навчально-виховної роботи Магрело М.М., Корнійчук І.Л., Яцуті Т.О.:
1.1.Проаналізувати результативність виконання навчальних програм із навчальних предметів інваріантної та варіативної складових навчального плану, травень 2018 року
1.2.Продовжувати впровадження системи внутрішнього моніторингу рівня навчальних досягнень учнів з предметів, які виносяться на ЗНО, до 01.07.2018.
2. Учителям-предметникам у 2017-2018 навчальному році:
2.1.Ширше використовувати творчий потенціал учнів, підвищувати рівень пізнавальної активності, забезпечувати відповідний рівень концентрації уваги, вольової сфери, пам’яті, самоконтролю через вироблення, насамперед, загальнонавчальних умінь і навичок, постійно.
2.2.Систематично повторювати й узагальнювати вивчений матеріал, диференціювати завдання на всіх етапах уроку, планувати індивідуальну роботу з учнями.
2.3.З метою розвитку творчої активності школярів у своїй роботі використовувати ефективні інноваційні технології навчання, постійно.
2.4.Застосовувати у своїй роботі завдання, які сприяють розвитку й удосконаленню розумових операції та готують випускників до зовнішнього незалежного оцінювання, постійно.
3.Практичному психологу Долинській Олені Сергіївні та соціальному педагогу Цимбалюк Олені Михайлівні розробити комплексні заходи щодо посилення профорієнтації та інформаційно-роз’яснювальної роботи серед старшокласників, їхніх батьків.
3.Класним керівникам:
3.1.Проводити профорієнтаційну роботу серед учнів своїх класів, постійно.
3.2.Провести батьківські збори з теми «Підвищення якісних показників рівня навчальних досягнень–спільна мета та досягнення її через співпрацю вчителя, учня та сім’ї », лютий 2018 року.
4.Керівникам шкільних методичних структур у вересні 2018 року проаналізувати результати зовнішнього незалежного оцінювання, які проходитимуть випускники поточного навчального року.
|